Stort tack till alla som kämpat

Kampanjbild från Linköping under valrörelsen.

Kampanjbild från Linköping under valrörelsen. Från vänster till höger: jag, Anton, Ebba, Johannes, Tobias, Rebecka och Fabian.

Då var detta valet över.

Har haft väldigt kul under de senaste veckorna när jag har turnérat runt om i landet. Valrörelsens resor har varit fokuserade kring de kommuner som vi har ställt upp lokalt i.

De pirater jag har mött den senaste månaden har slitit hårt och kämpat väl. All cred till er, insatsen har varit helhjärtad. Som en fin bonus har jag själv fått massa ny vänner, vilket alltid är toppen! Pirater har dessutom varit generösa, bjudit på mat och erbjudit boende, ett extra stort tack till er!

Att redan nu leverera en eftervalsanalys väntar jag med. Det är intryck som ska smältas och idéer som behöver malas. Känner att denna valrörelsen har varit lärorik. Uppslagen är många över vad vi kan göra bättre till 2018, även om det är en lång väg dit.

För att kunna utvecklas behöver en vara väldigt ärlig mot sig själv och konstatera att vi inte lyckades uppnå de mål vi hade uppställda. Vi tog noll kommunala mandat och fick under en procent av rösterna i riksdagsvalet. I detta kommer jag ta min utgångspunkt i funderingar över hur vi ska göra framöver för att vinna förtroende för de samhällsförändringar vi pirater vill och behöver göra.

Kommentera

