I ett excel-ark

Hela helgen har ägnats åt styrelsearbete. Detta var verksamhetsårets nästa sista styrelsemöte. Snart ska verksamhetsplan och budget vara klart. Har stirrat in i excel-ark så att ögonen känns fyrkantiga. Ung Pirat fick i år 1,37 miljoner kronor av Ungdomsstyrelsen.

När jag började engagerade mig i Ung Pirat hösten 2007  så fick vi inget bidrag från Ungdomsstyrelsen. Året där på blev vi beviljade ett projektbidrag på omkring 200 000 kronor (tar inte gift på den exakta summan), tyckte det var en enorm summa pengar. Vi kan göra hur många coola projekt som helst nu, tänkte jag!

Det känns som att ens uppfinningsrikedom avtar lite när man får mer pengar på fickan. Man behöver inte använda sig av samma typ av list för att få event att gå ihop ekonomiskt. Pengar underlättar, men är inte nödvändigt. Med lite vilja tror jag att det mesta går att göra.

Nu ska jag ut och handla mjölk till frukosten.

4 thoughts on “I ett excel-ark

  1. Varför sitter du med Excel? Jag hade för mig att förbundets verksamhet ska prioritera fri mjukvara.

    Men du har säkert bara skrivit fel, så jag förlåter dig nog. Inför framtiden: kalkylblad!

  2. jerkermontelius skriver:

    ”Nu ska jag ut och mjölk till frukosten.” sic!

    Ska du mjölka till din frukost?

Kommentera

