Pontén ringer och hotar via telefon

I kommentarsfältet till föregående bloggpost berättar ”roffe” att Pontén har ringt och hotat honom med polisanmälan ifall ”roffe” inte stänger ner sitt domännamn.

Det är viktigt att folk inte fallar för Ponténs maffiametoder. Om inte en domstol har beordrat er från att stänga ner ett domännamn så ska man absolut inte heller göra det.

Pontén och hans kumpaner använder sig av ren och skär skrämselpropaganda. Kom ihåg att Pontén inte representerar någon myndighet. Han arbetat för privata företag och de har inga som helst särställningar mot er.

I ett gammalt tv-klipp från TV3:s program Insider kan man se hur Pontén spelar på folks rädsla för polisen när han själv gör en privat husrannsakan.

Har även tidigare blivit kontaktad av andra människor som fått hotbrev av Pontén. Mitt råd står fast. Ta ingen skit från Pontén.

För att citera Malin: Ni kan döda piratsidor, men inte piraterna.

Taggad , ,

18 thoughts on “Pontén ringer och hotar via telefon

  1. Fredrik skriver:

    Vilken domän gäller det?

    • Gustav skriver:

      Känner att jag vill låta personen vara anonym. Han får själva träda fram om han vill att det ska spridas offentligt.

  2. DJX skriver:

    Det var som på Amiga demo partyt jag var på runt 1985 – 1995 då han drog ur strömmen på en förgreningsdosa så att 7 st dog bara för att de höll på o kopiera disketter … det var straxt efter han hade sagt till dem o sluta.

  3. Recoil skriver:

    Pontén fick inte tillräckligt med kärlek av sina föräldrar när han var liten.

  4. Isger skriver:

    Jag har också själv blivit uppringd av Pontén väldigt många gånger om att stänga ner min domän. Jag startade och ägde på den tiden Shareitall.se men gör inte det i dagsläget. Skrattade dock han rakt i luren och idiotförklarade honom då jag visste att han inte kan göra ett skit.

  5. Kom ihåg att det ALDRIG är olagligt att äga ett domännamn. Vad som är olagligt kan vara innehållet på någon server som kör under domännamnet, men fan inte ett domännamn!

  6. Andreas Kettelhoit skriver:

    Att du drog upp det där urgamla TV3-klippet tycker jag mest va fånigt, såg det mer som en plojgren

  7. mrkick skriver:

    Han kan få komma hem till mig å göra husrannsakan 😉

  8. shameless skriver:

    isger så kommer inte jag ihåg händelsen men för all del, och nej jag är inte pontus utan en person som hade kontakt med dig under denna tid och fick veta en hel del om dessa samtal du höll på skita på dig 🙂 ingen skam i det men att sen sitta här och ljuga ihop något som ej stämmer aja baja J 🙂

  9. Arge Anarkisten skriver:

    OT men måste sägas; vi är ganska många som heter Pontén som ICKE stöder APB eller Rättighetsalliansen och som tycker metoderna är hemska liksom deras agenda i stort. Referera gärna till personen ifråga som Henrik Pontén, så får rätt person skämmas.

Kommentera

