Inför Lidingöloppet

Första semesterveckan är avverkad, lite svårt att hålla sig borta från piratandet…

Fick för mig i vintras att springa Lidingöloppet. Det är ett terränglopp på 3 mil. Har aldrig tidigare ens sprungit 2 mil.

I slutet av september sker loppet, det är två månader kvar. Betalade avgift och registrerade mig för flera månader sedan. Det finns ingen återvändo, loppet ska bli av. Tror att jag ska sänka min målsättning till att lyckas ta mig runt hela loppet utan att stupa.

Enligt proffsen ska man träna med hjälp av att springa intervaller. Nu med två månader kvar är det nog dags att ta sig i kragen och börja springa intervaller, annars kommer det se mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Uppsala slätten är ganska platt att springa på, det bästa vore om man kunde träna bland lite mer backar som i fjällen. Får annars ta och åka på träningsläger i Norge.

Taggad , ,

2 thoughts on “Inför Lidingöloppet

  1. jerkermontelius skriver:

    Prova med att springa från fyrisån upp på Uppsalaåsen typ BMC

Kommentera

