Länkar och rikskonferens

Skrev igår en artikel om Kopimistsamfundet. Notera att jag aldrig använder mig av ordet fildelning i texten. Kopiering är mer än bara fildelning. Men visst, det kanske lockar mer läsare när rubriksättaren skriver ordet fildelning.

För några dagar sedan blev Kopimistsamfundet attackerat i en ledare av den kristna tidningen Dagen. Ser deras ledare som ett sätt att förminska andras övertygelse. De känner antagligen att sitt religionoligopol nu är hotat. Det är väldigt intressant att de kallar kopimismen för en skämtreligion. Var är deras ödmjukhet någonstans?

Vad jag har sett så är det ingen kopimist som någonsin gjort sig rolig över någon annan religion, med undantag för den fundamentalistiska upphovsrättsläran.

Imorgon beger sig Mikael och jag, i gryningen, till Sälen. Vi ska närvara och deltaga på Folk och Försvars rikskonferens. Blir borta där i tre dagar. Det kommer att diskuteras säkerhetspolitik.

På temat säkerhetspolitik rör sig egentligen allting som handlar om att trygga medborgare och länders självständighet. Tittar vi på de kommande dagarnas program så ser vi att det är brett.

Jag är med i en programpunkt, mer om det senare.

Taggad , , , ,

One thought on “Länkar och rikskonferens

  1. […] Mikael och jag anledde igår vid lunch till Högfjällshotellet i Sälen. […]

Kommentera

