Jag är zlatan – digital variant

Tog mig nyligen igenom min första längre text (e-bok) på Kindlen.

Läste Jag är Zlatan, texten alla pratar om. Tycker förstås att den är kul att läsa då han berättar om Malmö, en miljö jag känner till. Intressant att få läsa historian bakom tidningarnas rubriker.

Lästa den i formatet .mobi, ett av alla olika e-boks-format.

Hittade programmet Calibre. Med det programmet kan jag formatera texter fram och tillbaka mellan olika format. Testade att göra om en .pdf till .mobi, det gjorde att texten passade rätt i skärmen på Kindlen.

Är nöjd med Kindlen så långt som jag har använt den.

Taggad , , ,

Kommentera

