23 december

Sitter på ett tåg ner till Malmö. Har Tommy Körbergs Stad i ljus som soundtrack i öronen. Kört den på repeat 10 gånger.

Till färdkost har jag sex stycken smaskiga lussebullar. Hemligheten bakom goda lussebullar är kesella. M och jag bakade dem tidigare idag.

Stämningen på tåget är ganska tryckt. De flesta har stressat runt och precis fått ihop alla julklappar. Snart i mål. Träffa släkten som man inte har sett på ett år.

När jag var yngre var det alltid väldigt svårt att somna natten till den 24 december. Var jättespänd på julklapparna. Efter att klapparna hade öppnats på julafton, klimax nått, kändes det lite tomt. Ett helt år kvar tills nästa julafton.

Igen är jag lite spänd, men nu är det över att julklapparna jag har köpt till andra ska vara bra. 🙂

Taggad ,

Kommentera

