Diskussion om principprogrammet ute på Aspudden

Ikväll på Ung Pirats kansli i Aspudden kommer jag att berätta om piratpartiets nya principprogram.

Piratpartiets principprogram genomgår en total remake. Det ligger ute på remiss och kan hämtas här.

Dokumentet formulerar vår analys på de samhällsutmaningar vi ser idag och hur vi vill lösa dem.

All sakpolitik, utom det mest grundläggande, är bortplockat från principprogrammet. Framöver ska all sakpolitik infogas i ett sakpolitiskt program, det tillsammans med principprogrammet kommer att bilda vårt partiprogram.

Hoppas kunna redogöra senare för vad som sades ikväll.

Peace.

Taggad , ,

3 thoughts on “Diskussion om principprogrammet ute på Aspudden

  1. Anna Troberg skriver:

    Hej, hej!
    Och eftersom jag inte vet om Mlg skickat vidare mitt meddelande, så vill jag bara säga att jag tyvärr inte kan vara med i dag, eftersom jag är hemma och är magsjuk. 😦

    Men, jag har sedan tidigare bokat in den 11/1 för Otrolig Onsdag. 🙂

    Ha det riktigt bra,
    Anna

  2. […] hade ikväll en gemensam diskussion om principprogrammet. Vi gick igenom rubrik för […]

Kommentera

