Miniutbildningen på besök i Bryssel

Igår morse startade andra etappen i Ung Pirats miniutbildning.

Vi åkte ner till Bryssel och besökte Europaparlamentet. Christian och Hax höll en genomgång om hur Europeiska unionen fungerar och vad dem gör om dagarna.

Själv höll jag i stadsvandringen runt staden. Visade de viktiga sevärdheterna samt berättade tillhörande anekdoter.

På kvällen var det middag med Anna och Rick.

Vi har haft högt tempo och jag tror att när vi genomför nästa omgång ska vi nog ta lite mer tid nere i Bryssel. Det är så mycket intryck som deltagarna får. Kanske borde man dela upp miniutbildningen i två separata delar. Vid första omgången håller oss enbart i Sverige, andra delen blir två dagar till Bryssel.

Ett stort tack till Ante, Drott, Stefan, Isak och Mab som har hjälpt till att göra miniutbildningen möjlig, det blev toppen!

Till nästa verksamhetsår borde det gå att även snickra ihop en ledarskapsutbildning med.

Taggad , ,

3 thoughts on “Miniutbildningen på besök i Bryssel

  1. sannakse1 skriver:

    Haha, Klas… Roligt 🙂

  2. […] Förra helgen höll jag i ett pass på Ung Pirats miniutbildning om Piratpartiets politik och ideolo…. Med diskussion och raster blev passet dryga tre timmar. Jag slänger upp föreläsningsanteckningarna för nedladdning för den intresserade. Men jag vill understryka att det är viktigt att läsa anteckningarna för vad de är. […]

  3. […] Förra helgen höll jag i ett pass på Ung Pirats miniutbildning om Piratpartiets politik och ideolo…. Med diskussion och raster blev passet dryga tre timmar. Jag slänger upp föreläsningsanteckningarna för nedladdning för den intresserade. Men jag vill understryka att det är viktigt att läsa anteckningarna för vad de är. […]

Kommentera

