En torsdag

Inledde dagen med att besöka piratstudenten Emil på hans kontor hos Uppsala studenkår. Emil satt och planerade inför kårvalskampanjen. Det hade varit mycket bra om piratstudenterna lyckas knipa presidieplats igen.

På eftermiddagen började Stefan smyga igång med överlämningen. Efter dagens pass är jag betydligt mer initierad i hur man klarar sig på ett X2000-tåg. Har även fått lite hemläxa över obligatorisk litteratur jag måste ta mig igenom.

Finska vänner

Mitt i allt fick vi finbesök från finska piratpartister. Nästa veckan är det
parlamentsval i Finland. I år är första året som Piratpartiet ställer upp i Finalnd. Vi önskar dom all lycka och välgång. Själv minns jag som om det var igår vi ställde upp för första gången, tiden springer iväg snabbt.

Igår höll Ung Pirat Strängnäs årsmöte. Idag höll lokalavdelningarna i Umeå och Örebro årsmöte, superbra!

2 tankar om “En torsdag

  1. Jesper skriver:

    Lokalavdelningen i Lund höll också årsmöte idag bara för att vara lite extra petig.

Lämna en kommentar