Tack för förtroendet

Godmorgon!

Igår fick jag förtroendet att vara Ung Pirats förbundsordförande, ett mandat som sträcker sig till sista mars 2012. Känner mig ödmjuk att axla rollen efter Stefan Flod. Stefan har gjort ett ordentligt höstjobb med att resa runt i landet och att ta ansvar för förbundet.

Jag kommer att arbeta i linje med vad jag skrev i min kandidatur.

Hälften av styrelsen är vald. Nu på förmiddag ska kongressen fastställa andra hälften, så det blir spännande.

Vi har många motioner kvar att behandla. Min hjärtemotion om etisk mjukvara har fortfarande inte behandlats än, men vi håller tummarna. 🙂

Kommer att uppdatera allt efteråt.

Taggad ,

4 thoughts on “Tack för förtroendet

  1. Grattis!
    Och tack för hjälpen med valsedlarna!

  2. Rick Falkvinge skriver:

    Grattis och lycka till!

  3. Det blir smisk nästa år om folk sitter under mötet (tillsammans med presidiet!) i någon slags officiell diskutera-UP-kongressen-Skype-kanal, som det gjordes detta år!

    Och vårt informella krav på minst två visiter till Umeå och Norrland står fast.

Kommentera

