Debatt på Söderslättsgymnasiet

Idag var det politisk debatt på Söderslättsgymnasiet i Trelleborg. Vi var totalt 11 stycken partier som delade på 2 timmar. Sandra och jag representerade Piratpartiet.

Det blev en hel del debatt om infrastruktur och om hur Trelleborg ska bli mer attraktivt för näringslivet. De flesta partierna pratade om att bygga ut motorvägen runt Trelleborg, och att lägga en järnväg till Malmö. Om man nu ska ha visioner om hur staden ska utvecklas i framtiden tror inte jag att det bästa är gammal infrastruktur, lägg istället ner fet fiber så att alla hushåll kan ha en 10gbits uppkoppling.

De flesta elever verkade hålla med om att framtiden kräver högre uppkopplingar. Socialdemokraten invände med att anföra argumentet med att någon måste i framtiden tillverka fysiska varor. Förutseende som jag är hade jag tagit med min reprap:ade öl-öppnare. Dock lät inte formatet mig gå närmare in på 3d-skrivare, men poängen var gjord.

Sandra avslutade och satte spiken i kistan genom att be Otto von Arnold (riksdagsledamot kd) be om ursäkt till alla elever i salen för att han har gjort dem alla kriminella. Synd att debatten slutade där, Otto började vifta med armarna men fick inte komma till tals.

Taggad

2 thoughts on “Debatt på Söderslättsgymnasiet

  1. stefan flod skriver:

    haha, fantastiskt avslut!

    ”Sandra avslutade och satte spiken i kistan genom att be Otto von Arnold (riksdagsledamot kd) be om ursäkt till alla elever i salen för att han har gjort dem alla kriminella.”

    Den ska jag komma ihåg till skoldebatter framöver. 🙂

    Den fungerar även på sossar. 😉

Kommentera

