Acta dig

Acta-dokumentet verkar vara helt galet. Göra internetleverantörer skadeståndsskyldiga om de inte stänger av fildelare på från nätet, när de känner till att fildelning sker. Hoppa över den juridiska processen och gå direkt på leverantörerna är nog ganska effektivt ur teknikfientlig synpunkt. Det är dags att skruva upp nivån på hacktivismen, nu går vi på infrastrukturen.

Min juridiska är inte den bästa, så jag hoppas att någon gör en längre analys av Acta-texten. Det är piratÖL ikväll i Lund, hoppas att JuristeN dyker upp och har läst igenom dokumentet.

De viktiga omröstningarna på Piratpartiets årsmöte har börjat idag, in och rösta. Själv har jag inte tagit mig igenom alla motioner ännu, men jag har några dagar på mig.

Taggad ,

5 thoughts on “Acta dig

  1. Isak Gerson skriver:

    Jag misstänker att juristeNs analys kommer att avvika från Ricks spår.

  2. Your wish is my command. Åtminstone i det här. Ska skumma igenom de 39 sidorna.

  3. […] Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post.Meddela mig om nya inlägg via epost. « Före Acta dig april 21, 2010 […]

  4. […] MPs Actablogg, Kunskapssamhället, Syrrans Granne, Daniel Gustafsson, La Quadrature, Magnihasa, Gustav Nipe, Oskar Fredriksson, Ipse Cogita, Polisstaten, Pezster, […]

  5. […] MPs Actablogg, Kunskapssamhället, Syrrans Granne, Daniel Gustafsson, La Quadrature, Magnihasa, Gustav Nipe, Oskar Fredriksson, Ipse Cogita, Polisstaten, Pezster, Terobi, Anna Troberg (som också skriver om […]

Kommentera

