Jag behöver, jag skriver en mendel

Under den senaste tiden har jag gått och sugit efter att bygga en ny RepRap. Den senaste versionen heter Mendel och har en smartare design än Darwin, mer stabil och tar mindre plats. När man har gått och funderat över en idé är det dags att skrida till verket.

Denna veckan har jag därför börjat skriva ut delarna till en Mendel med Piratfabrikens Darwin RepRap. Att skriva ut delarna till en ny RepRap, med en RepRap, är egentligen själva essensen av den. Själv-replikering.

I tid och otid börjar jag prata om RepRap:en med människor. I fredags var jag på fest hemms hos några från Forskningsavdelningen, givetvis kunde man inte låta bli att ta med sig sin utskriva öl-öppnare. Folk har ofta svårt att acceptera, till en början, att man kan skriva ut saker själv. Inbland blir man t.o.m kallad för lögnare. Kan inte varit lätt för Galileo Galilei när han påstod jorden inte stod i centrum av solsystemet.

20 delar, av 42, till en Mendel.

Taggad , , ,

2 thoughts on “Jag behöver, jag skriver en mendel

  1. […] jag skulle skriva en kort liten berättelse om hur det gick till att transportera Piratfabrikens Rep-rap till Almedalen. Och hur jag halvt om halvt blev anklagad för att vara […]

Kommentera

