JuristeN behöver, jag skriver.

JuristeN äger en iphone, men har länge haft problemet att han inte har haft någon hållar som han kan ladda den i. Som tur är kunde piratfabriken kopiera hem ritningarna till en hållare och skriva ut den. Enligt JursisteNs egna utsaga behövde han dock fila till den i kanterna för att sladde skulle passa utmärkt. På bilden nedan ser man hur fint den står.

Piratfabriken har börjat skriva ut en antal iphone-hållare, om det är någon som behöver en är det bara att hojta till.

Förra helgen var det tänkt att vi skulle ut på en liten roadtrip, men det blev dessvärre inställt pga av snö(o)vädret. En del tycker att det var väldigt lamt av oss att inte trotsa snön, till vårt försvar får jag säga att vi i skåne är inte riktigt vana vid snö. Själv var jag väldigt besviken hela lördagen att vi inte kom iväg, jag hoppas på att vi kan ta det vid ett senare tillfälle.

Den 14 maj kommer fabriken att deltaga på ThoughtMade. Plats: Inkonst i Malmö. Tid: 18:00.

Filosofistudenten, tillika fildelaren, Gerson har länge pratat om att det ska hållas ett seminarium om patent och reprap i Lund. Bloggen uppmanar folk att peta på Gerson så att det blir av 🙂

Taggad

One thought on “JuristeN behöver, jag skriver.

Kommentera

