Nu river vi fuskbygget och lägger en ordentlig grund

Även jag har nåtts av informationen de sviniga poliserna. Poliserna som trakasserar och utpressar medborgare i tunnelbanan. Det gör mig väldigt glad att Jesper, som utsattens för utpressning, lyckades återställa informationen som polisen tvingade honom att radera. Poliserna uppskattade inte att det fanns bevis på när de missbrukar sin position, så därför försöker de första bevismaterialet. Dessa poliser måste minst omplaceras. De utnyttjar sin position till att pissa medborgare rakt i ansiktet. Hatten av till Jesper som orkar bekämpa dessa skadedjur. Bloggelitos formulering fångar precis vad jag känner:

Det är sådana as som gör att polisen gång efter annan hamnar i ett träsk av uselt förtroende bland medborgarna, och det är sådana pissråttor som gör mig obekväm med alliansregimens planer på en fullfjädrad polisstat där horder av dessa stinkande lämlar kontrollerar medborgarna i parti och minut. Papieren bitte-samhället förkroppsligas av just sådana här blötdjur som trakasserar vanliga medborgare.

Bloggen är dock helt övertygad om att de flesta anställda inom polisen är goda medborgare, däremot finns det också svin. Dessa svin kommer att gång på gång att missbruka sina positioner. Att implementera lagstiftning som datalagringsdirektivet är sinnessjukt. Med datalagringen på plats finns det inget stopp för hur mycket mer missbruk som kommer att ske. Att vägra implementera datalagringsdirektivet är det enda möjliga.

Lisa har haft twitter-kontakt med Miljöpartiet. Där säger dom @lisamagnusson Om man inte är beredd att driva frågor på riktigt är det ju ingen större idé att tycka det. Lisa twittar tillbaka med frågan skall jag tolka detta som att ni aktivt kommer att arbeta emot datalagringsdirektivet? men frågan förblev obesvarad. Det handlar om att stå upp för det som är rätt, och inte göra det som är lätt.

Att fuska ihop en överenskommelse med Tomas Buggström är riktigt illa. Som den ekonom jag studerar till att bli, är jag övertygad om att alla går att köpa, det handlar bara om rätt pris. Allt man gör bör ses i ljuset av nyttomaximering. Människor värderar olika saker mycket, man maximerar sin egen nytta på olika sätt. Vissa föredrar regeringsmakt framför privatliv, andra inte. Själv är min nyttomaximeringsfunktion av den beskaffenheten att rätten till ett privatliv trumfar regeringsmakten flera gånger om. Därför blir jag högst upprörd när andra människor har fräckheten att sälja mitt privatliv för egen vinning.

Mitt liv är en begränsad resurs, det finns bara en av mig. Ni kan inte skapa kopior av mig, än. Fram tills den dagen ni kan börja göra kopior av mig ska ni respektera mitt liv. Ni äger inte mig. Alla ni sju riksdagspartier ni borde skämmas. På valdagen börjar vi byta ut er, en efter en.

Taggad , ,

One thought on “Nu river vi fuskbygget och lägger en ordentlig grund

  1. E-mannen skriver:

    När Nipe är arg blir han antingen utkastad ur plenisalen eller glömmer orden i sin blogg, till och med i rubriken.:-)

Kommentera

