#Sydlistan & #Projekt Piratfabriken

ValberedningenSyd har lagt fram en primärvalslista med Piratpartister från södra distriktet, de har även lagt in en motivering till varför listan ser ut som den gör.  Ett tack till Jörgen, Simon och Mikke för att de har lagt ner tid på detta arbete.

Nu är jag förstås smickrad över att stå högst upp på listan, samtidigt är det lite jobbigt att tävla mot sina vänner. Här är min kandidatur. Denna lista är inget tvång, eller huggen i sten. Den kan ses som en rekommendation ifall man inte riktigt vet hur man vill lägga sina röster.

Här är listan:

# Namn Ort Födelseår
1 Gustav Nipe Malmö 1988
2 Sandra Grosse Ödåkra 1990
3 Jan-Olov Viklund Kalmar 1952
4 Jacob Dexe Lund 1987
5 Klara Tovhult Jönköping 1973
6 Christoffer Willenfort Rydebäck 1970
7 David Radszuweit Kalmar 1974
8 Klara Ellström Lund 1988
9 Anders Hedberg Lund 1970
10 Leif Swahn Kävlinge 1959
11 Snild Dolkow Lund 1986
12 Gustav Wetter Jönköping 1983
13 Isak Gerson Lund 1991
14 Daniel Gustafsson Kristianstad 1976
15 Ellen Söderberg Malmö 1991
16 Tomas Kronvall Oxie 1983
17 Jonatan Kindh Malmö 1988
18 Alexander Masic Lund 1966
19 Dan Nilsson Tjörnarp 1978
20 Jonathan Lundin Holmquist Näsum 1987
21 Erik Andersson Ljungby 1990
22 Gerhard Gaum Trelleborg 1946

För att rösta i Piratpartiets primärval trycker du här. Både Jacob och Simon har bloggat om listan.

Efter att projektet Piratfabriken nu har genomfört sitt huvudmål, att hålla ett seminarie på Klimatforum, funderar jag på hur man kan utveckla projektet. En tanke är att sälja delar till RepRaps, som vi producerar med Piratfabrikens, för personliga skuldbrev och bygga ihop en darknet-ekonomi med Ripple-systemet. Folk som vill bygga RepRaps är säkert intresserad av att testa ett alternativt system för att hålla räkning för vem man är skyldig IOUs. Det hade säkert gett folk ett incitament ge ut egna IOUs, om man kan få en RepRap för det.

P.s Om någon vill donera mig 1 km fiberkabel så är jag tacksam d.s

Taggad

One thought on “#Sydlistan & #Projekt Piratfabriken

  1. AquaVera skriver:

    ”P.s Om någon vill donera mig 1 km fiberkabel så är jag tacksam d.s”

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ovanstående.
    Däremot har jag 4 tonårsbarn och en grinig kärring som bortskänkes mot avhämtning 🙂

    Ha det bra//AV

Kommentera

