Fler kandidaturer från #Syd

Jag tycker att det är lite glest med kandidaturer till Piratpartiets riksdagslista från södra distriktet, här måste ske en förbättring. Observationen att det är få kandidaturer från södra distriktet har jag gjort genom att kvantifiera med hjälp av att räkna antal blogginlägg. Det är givetvis inget krav att man ska skriva en text om sin kandidatur, men som medlem i Piratpartiet bör man på något sätt göra sin kandidatur officiell via internet. Här följer listan jag har funnit:

Gustav Nipe
Jacob Dexe
Klara Tovhult
Marcus Borg

Personer som jag gärna ser skriver en kandidatur är Daniel Gustafsson, Ellen Söderberg, Snild Dolkow, Anders Hedberg, Christopher Willenfort, Sandra Grosse, Leo Erlandsson, Klara Ellström, Claes Gyllenswärd, Mimmi Lowejko, Jonathan Holmquist och Rene Malmgren. Skriv ett inlägg och kom loss! Denna lista på personer kan och ska givetvis kritiseras då nästan alla är ifrån Skåne, södra distriktet är större en så. Jag efterlyser folk från Småland och Bleking. Sluta gömma er i skogarna.


*Om jag har missat någon skriv det gärna i kommentatorsfältet.
**Klara Tovhult ska skriva ett bättre blogginlägg om sin kandidatur.

Följ även äventyret med projektet Piratfabriken. Målet är att ha en fungerade RepRap maskin till klimattoppmötet i Köpenhamn. Andreas W. har skrivit ett målande inlägg om hur första byggdagen var.

Taggad ,

8 thoughts on “Fler kandidaturer från #Syd

  1. Anders Hedberg skriver:

    Snygg blogg Nipe, nu är den ju läsbar! Bra förslag för övrigt. Gissar att du redan skrivit din?

  2. Tomas Kronvall skriver:

    Jag ska också. Måste bara hämta mig från min katastrofala hemtenta först…borde insett att det inte skulle gå, och byggt RepRap med er istället.

  3. Leo skriver:

    Jag känner mig hedrad 🙂 Har funderat på kandidatur, men det lutar väl åt att jag inte gör det i dagsläget.

    Ska försöka hinna med ett blogginlägg här i dagarna också kring kandidaturerna i Syd.

    Lycka till!

  4. Nipe skriver:

    Tomas: Det är alltid mer lämpligt att bygga RepRap. Lördag är spikad som byggdag hos Wesik, kom då!

  5. Snild Dolkow skriver:

    Jag har ju kandiderat nu… Eller, ja, förra veckan någon gång.

  6. […] In Piratpartiet on november 10, 2009 at 10:46 e m Förra veckan eftersökte jag fler kandidater från #Syd, idag presenterades alla de som har kandiderat för Piratpartiet till riksdagen. Det börjar allt […]

Kommentera

